Let it snow, let it snow, let it snow!


Jag har haft en riktigt bra dag idag..
Gjort ett besök hos min älskade mormor som jag undvikit ett par veckor medans jag bantat. Jag har helt enkelt inte vågat gå dit, frestelsen hade varit för stor, och att se hennes min när man talar om att man bantar, jaa den blir så ledsen så jag hade helt enkelt gett efter totalt..
Sen har jag hämtat Lilla söta Mickis från Lekis/fritids och knallat sen till Mamma på Jobbet. Det har blivit lite av en tradition att gå och hälsa på mamma på jobbet..
eftermiddagen och halva kvällen har jag spenderat i soffan under min filt framför tvn, jag blev lite frusen bara så där mitt i allt.

Det föll snöflingor utanför mitt fönster och jag bara måste ut, så jag klädde snabbt på mig andra kläder och skyndade ut, det var nästan som att jag var rädd att den skulle försvinna på några sekunder.. Jag gick genom bränna och bara kände de små lätta snöflingorna när de nuddade mitt ansikte.. bilisterna var nog minst lika förtjusta som jag, ICA parkeringen blev snabbt ett perfekt ställe att sladda och drifta och allt vad det nu kallas.. Gud vad jag önskar att jag hade haft en bil.
Erika mötte jag upp på andra sidan Brännabron och vi gick tillbaka in mot bränna.. Jag helt lyrisk över snön och hon önskade den åthelvete.. i princip :)

När jag väl kom hem hann jag precis sätta mig ner så ringde finaste Lina, jag kommer och hämtar upp dig var nästan det enda hon sa.. fort var jag påklädd och ute, småspringandes fram till bilen. vi och våra små äventyr, även om vi bara skulle till OK för att köpa henne snus så var det roligt.
Sen har vi legat här i soffan och kollat film och skrattat och surrat om allt och inget, precis som vi brukar göra.
Och som vanligt ser jag till så att hon kommer hem ordentligt, jag brukar stå i köksfönstret och se till henne..

Nu är det dessvärre dags för mig att krypa ner under täcket och sova.. har en del planer för i morgon och helst vill jag få genomföra dem :D





XoXo
Veronica<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0