Önskelista


Jag minns när jag var liten, eller i alla fall yngre, så brukade vi alla syskon (som kunde skriva) samlas vid köksbordet med penna och papper i högsta hugg och en massa Julklapps kataloger... Vi tyckte det var bland det roligaste, för det fanns så mycket att önska sig men innerst inne så visste jag ändå att jag inte skulle få allt det jag skrev på min lista, men det var bara så roligt att sitta där och skriva, TILL Tomten, det var bara så roligt.. Sedan stoppade vi ner alla våra önskelistor i ett kuvert och klistrade igen det och skrev sedan på framsidan,
Till/ Tomten
Nordpolen

Sedan tog mamma eller pappa det och sa att de skulle köpa frimärke och posta det så att han hinner få det i tid.. Alla säger att Julen är alla barns högtid, men jag tycker inte att det stämmer, jag har alltid Älskat julen, det är den mysigaste tiden på året.. Pynta och baka och fixa och dona det är så mysigt... Sen att gå runt i affärer och handla Julklappar och titta på affärernas arrangemang i skyltfönstren, allt det gör mig varm inombords.. Jag har en stor förkärlek för Julen, så är det bara..

Snart är det Jul, och jag brukar inte önska mig något särskilt, men jag har kommit på några få saker som jag väldigt gärna skulle vilja ha, till vårt hem.....


Nr 1
Ungsfasta formar, det har vi så få av, och de är ju så bra att ha..



Nr 2
uppläggningsfat i rostfritt stål, mamma har hundratals och jag har inga och de är ju så himla användbara :)



Nr 3
och så vill jag ha något för bara mig själv, en vågtång! hihi..


SÅ, Tomten, du vet vad du har att göra...!

Och jag kom på en extra liten sak, det skulle inte skada att få en slalom weekend till något fint ställe.. Tänkte bara nämna det i fall att.. ;)

Men om jag nu inte skulle få något utav dessa saker så är jag glad ändå, för egentligen så.....


All I want for Christmas is you....<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0